برای نخستین بار در جهان، سامانه هوشمند اندازهگیری سطح آب زیرزمینی در ایران ساخته شد
برای نخستین بار در جهان، سامانه هوشمند اندازهگیری سطح آب زیرزمینی در ایران ساخته شد
مخترع و سازنده این سامانه با اشاره به اینکه کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا پیشنهاد خرید این طرح را داشتند، گفت: به خاطر کمک به اقتصاد و صنعت کشور حاضر به فروش آن نشدم و خوشبختانه با حمایت مسئولان کشورمان تجاریسازی شد.
این سیستم با هدف پایش لحظهای آبهای زیرزمینی توسط مخترع ایرانی طراحی و ساخته شده است.
سیستم هوشمند اندازهگیری سطح آبهای زیرزمینی به تازگی با حضور معاون اول رئیسجمهوری در تهران رونمایی و 70 حلقه چاه آب شاخص در استان البرز به این سیستم مجهز شده است.
تجهیز چاههای آب به این سیستم نقش اساسی در پایش لحظهای وضعیت آب سفرههای زیرزمینی کشور دارد.
حمزهدوست طراح و سازنده سامانه هوشمند اندازهگیری سطح آبهای زیرزمینی گفت: این سامانه با نام «ابزار اندازهگیری سطح مایعات و آب با استفاده از قانون شناوری ارشمیدس» به ثبت جهانی رسیده است.
وی که از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، افزود: برای طراحی این سیستم 5 سال زمان صرف کردم و آن را در مدت 2 سال ساختم.
وی افزود: حدود 13 هزار حلقه چاه کشور باید به این سیستم مجهز شود که پس از تامین نیاز داخلی برای صادرات آن اقدام خواهیم کرد.
حمزهدوست گفت: مدیریت کمی و کیفی آبهای زیرزمینی به صورت لحظهای از مزیتهای این سیستم است. وی بیان داشت: اطلاعات دریافتی از سطح آبهای زیرزمینی را حتی میتوان به تلفنهای همراه با استفاده از این سیستم گزارش کرد.
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط:
ابداع آبشیرینکن بدون مصرف برق به همت محقق ایرانی
پیشنهاد به دولت محترم در زمینه رفع مشکلات آب زراعی روستاها
معرفی کتاب 'راهبرد تولید دانشبنیان؛ جایگاه شرکتهای دانشبنیان در اقتصاد مقاومتی'
به نام پروردگاری که هر روز به کاری است و همه ثروتها در اختیار اوست.